Byt till Kleer på 30 dagar

En smartare start på framtidens ekonomihantering

Att byta ekonomilösning är ett stort steg. Därför har vi en beprövad process som gör övergången enkel – från onboarding till första månadsbokslut. Med experter vid din sida och strukturer som automatiserar redan från dag ett.

Vägledning av specialiserat team

Effektiva processer från start

Full kontroll – mindre administration

Vi är med er hela vägen

Så går en implementation till – steg för steg

Under implementationen får ni stöd av vårt erfarna team som har hjälpt hundratals företag att ställa om sina ekonomiprocesser. Tillsammans lägger vi grunden för full kontroll över ekonomin – så att ni kan fokusera helt på det som driver er verksamhet framåt.

Steg 1

Steg 1: Förberedelser

Vi börjar med att lära känna er verksamhet – era intäktsflöden, arbetssätt och mål. Tillsammans går vi igenom vilken information vi behöver för att kunna sätta upp allt på rätt sätt. Här bokar vi även upp möten, utbildningar och sätter en tydlig plan framåt.

Steg 2

Steg 2: Uppsättning

Vi konfigurerar er uppsättning i Kleer med rätt kontoplan, rapporter, kategorier, integrationer och övriga strukturer som krävs för att skapa effektiva processer. Här ser vi också till att er data från tidigare system kommer in på ett korrekt sätt och anpassar allt efter just er verksamhet.

Steg 3

Steg 3: Live

Ni går live – och vi finns med! Under den här fasen får era nyckelpersoner utbildning i hur systemet fungerar och vilka nya arbetssätt som gäller. Vi ger stöd vid t.ex. första faktureringen, lönekörningen och andra kritiska moment, så att ni känner er trygga från dag ett.

Steg 3

Steg 4: Avstämning & överlämning

När ni är igång gör vi en noggrann genomgång av den historiska bokföringen, stämmer av eventuella differenser och ser till att allt är korrekt uppsatt. Därefter sker en tydlig överlämning till ert dedikerade redovisningsteam som tar vid i den löpande dialogen.

Vårt mål är alltid att tillföra så mycket värde som möjligt med de möjligheter som finns med Kleers system och tjänst.

Simon Model

Kleer, Implementation Manager

Expertteamet som gör det enkelt att komma igång

Vårt team är specialiserat på att hjälpa företag som ditt att ställa om till ett mer automatiserat och insiktsdrivet ekonomiarbete. De guidar er hela vägen – från uppstart till överlämning.

 

Ditt implementationstteam: 

Har hjälpt hundratals företag effektivisera sin ekonomifunktion

Sätter upp system och flöden anpassade för just er verksamhet

Utbildar era nyckelpersoner i hur systemet används effektivt

Ger råd kring kategorier, rapportstruktur och uppföljning

Hjälper till vid tekniska frågor, t.ex. integrationer och API

Ser till att alla viktiga delar är på plats inför överlämning till redovisningsteamet hos Kleer

När våra kunder får säga sitt

”Jag har aldrig hört om ett implementeringsprojekt av ett ekonomisystem som går så här fort.”

– Erica Sandelin Ekelund, CEO på Voydao

Mer än ett systembyte

Vi bygger upp nya effektiva strukturer anpassade efter er verksamhet. Det innebär färre fel, mer automation – och tid till det som driver er framåt. 

 

Det här sätter vi upp tillsammans: 

Tidrapportering och projekthantering

Kund- och leverantörsregister

Rapportstruktur, kategorier och uppföljning

Automatiska kopplingar till bank och Skatteverket

Integrationer, betalflöden och bokföringslogik

Vanliga frågor

Vanliga frågor om vårt löne- och ekonomisystem

FAQ

Oftast 1–2 månader, beroende på bolagets storlek och struktur.

Hur lång tid tar implementeringen?

Vi guidar er, men ni bidrar med t.ex. bokföringsdata, intäktsflöden, anställdalistor och register.

Vad behöver vi bidra med?

Vi utbildar nyckelpersoner i teamet – via digitala möten och inspelat material i systemet.

Hur ser utbildningen ut?

Efter en överlämning till ert fasta redovisningsteam, som tar vid efter implementationen.

När är vi “klara”?