Byt till Kleer på 30 dagar
En smartare start på framtidens ekonomihantering
Att byta ekonomilösning är ett stort steg. Därför har vi en beprövad process som gör övergången enkel – från onboarding till första månadsbokslut. Med experter vid din sida och strukturer som automatiserar redan från dag ett.
Vägledning av specialiserat team
Effektiva processer från start
Full kontroll – mindre administration

Vi är med er hela vägen
Så går en implementation till – steg för steg
Steg 1
Steg 1: Förberedelser
Vi börjar med att lära känna er verksamhet – era intäktsflöden, arbetssätt och mål. Tillsammans går vi igenom vilken information vi behöver för att kunna sätta upp allt på rätt sätt. Här bokar vi även upp möten, utbildningar och sätter en tydlig plan framåt.

Steg 2
Steg 2: Uppsättning
Vi konfigurerar er uppsättning i Kleer med rätt kontoplan, rapporter, kategorier, integrationer och övriga strukturer som krävs för att skapa effektiva processer. Här ser vi också till att er data från tidigare system kommer in på ett korrekt sätt och anpassar allt efter just er verksamhet.

Steg 3
Steg 3: Live
Ni går live – och vi finns med! Under den här fasen får era nyckelpersoner utbildning i hur systemet fungerar och vilka nya arbetssätt som gäller. Vi ger stöd vid t.ex. första faktureringen, lönekörningen och andra kritiska moment, så att ni känner er trygga från dag ett.

Steg 3
Steg 4: Avstämning & överlämning
När ni är igång gör vi en noggrann genomgång av den historiska bokföringen, stämmer av eventuella differenser och ser till att allt är korrekt uppsatt. Därefter sker en tydlig överlämning till ert dedikerade redovisningsteam som tar vid i den löpande dialogen.

Vårt mål är alltid att tillföra så mycket värde som möjligt med de möjligheter som finns med Kleers system och tjänst.
Simon Model
Kleer, Implementation Manager


Expertteamet som gör det enkelt att komma igång
Vårt team är specialiserat på att hjälpa företag som ditt att ställa om till ett mer automatiserat och insiktsdrivet ekonomiarbete. De guidar er hela vägen – från uppstart till överlämning.
Ditt implementationstteam:
Har hjälpt hundratals företag effektivisera sin ekonomifunktion
Sätter upp system och flöden anpassade för just er verksamhet
Utbildar era nyckelpersoner i hur systemet används effektivt
Ger råd kring kategorier, rapportstruktur och uppföljning
Hjälper till vid tekniska frågor, t.ex. integrationer och API
Ser till att alla viktiga delar är på plats inför överlämning till redovisningsteamet hos Kleer
När våra kunder får säga sitt
”Jag har aldrig hört om ett implementeringsprojekt av ett ekonomisystem som går så här fort.”
– Erica Sandelin Ekelund, CEO på Voydao
Mer än ett systembyte
Vi bygger upp nya effektiva strukturer anpassade efter er verksamhet. Det innebär färre fel, mer automation – och tid till det som driver er framåt.
Det här sätter vi upp tillsammans:
Tidrapportering och projekthantering
Kund- och leverantörsregister
Rapportstruktur, kategorier och uppföljning
Automatiska kopplingar till bank och Skatteverket
Integrationer, betalflöden och bokföringslogik

Oftast 1–2 månader, beroende på bolagets storlek och struktur.
Hur lång tid tar implementeringen?
Vi guidar er, men ni bidrar med t.ex. bokföringsdata, intäktsflöden, anställdalistor och register.
Vad behöver vi bidra med?
Vi utbildar nyckelpersoner i teamet – via digitala möten och inspelat material i systemet.
Hur ser utbildningen ut?
Efter en överlämning till ert fasta redovisningsteam, som tar vid efter implementationen.