Tjänsten där allt ingår
Ekonomihantering på abonnemang med Finance-as-a-Service
Upptäck Sveriges populäraste helhetslösning för ekonomi- och lön, skräddarsydd för SaaS- och konsultbolag. Med marknadens mest automatiserade lön- och ekonomisystem, ledande processer, kombinerat med ekonomiexpertis och branschfokus, får du en komplett ekonomitjänst att växa med – allt till en fast månadskostnad. Andra kallar det FaaS – vi kallar det den hållbara vägen för tillväxt.
Allt-i-ett-lösning
Branschexpertis
Ett aktivt system
Snabb implementering
Fast pris
Ingår alltid i vår ekonomitjänst
Ett ekonomisystem för all administration.
Varför ha flera system när du kan ha ett? Logga in i ett system och få stenkoll på siffrorna i realtid.
Bokföring
Fakturering
Lönehantering
Projekt- & tidrapportering
Kvitto- & utläggshantering
Företagskort
App
Koncerngemensamma projekt
Koncernkonsolidering
Finansiering
Rapporter
Integrationer
Ingår alltid i vår ekonomitjänst
Ett ekonomiteam för personlig service & support.
Väx utan att växa ekonomiavdelningen. Få hjälp med all löpande bokföring, momsrapportering, deklaration och årsbokslut av ditt personliga ekonomiteam hos oss.
Ekonomikonsult
Implementeringsansvarig
Lönespecialist
Koncernspecialist
Månadsbokslut
Årsbokslut
Teknisk support
Ekonomisk rådgivning
Citat från kund
”Vi gick från 7 system till 1 system med Kleer”
– CFO, Voyado
Vår tjänst
Allt i ett system för att sköta företagets lön & ekonomi
Bokföring
Bokföringsprogram med automatiserad bokföring
Glöm allt vad ekonomisk administration heter med marknadens mest automatiserade bokföringsprogram. Din bokföring automatiseras, uppdateras och går att spåras in i minsta lilla detalj. Helt molnbaserat och tillgängligt via webben eller appen.
Automatiserad bokföring i realtid, tillgänglig när och var du vill
Få rapporter för resultat- och balansräkning, projekt och affärsområden
Drill-down-funktionalitet för spårbarhet ner till enskilda verifikat
Automatisk bokföring av bank- och skattekontot
Mängder med integrationer & med öppet API
Fakturering
Faktureringsprogram där fakturor skapas & stäms av automatiskt
Oavsett om det gäller kund- eller leverantörsfakturor ger vårt faktureringsprogram dig fullständig överblick och kontroll över din ekonomi i realtid. Med automatiserade processer för hela fakturaflödet slipper du manuella och tidskrävande uppgifter. Samla allt i en och samma smidiga lösning.
Automatiskt skapande av kundfakturor från t.ex. tidrapporter eller löpande avtal
Fakturor, betalningar samt dina kontot uppdateras och speglas i realtid i systemet
Automatisk taggning och kategorisering hjälper dig att följa intäkter på detaljnivå
Fakturahantering
Elektronisk fakturahantering med effektivt stöd av automatisering.
Skräddarsydda attestflöden för leverantörsfakturor
Avstämning mot fakturor och betalningar direkt i systemet utan att logga in i banken.
Automatisk taggning och kategorisering hjälper dig att följa utgifter på detaljnivå
Självfaktutering
Automatiserad självfakturering för underkonsulter
Arbeta tryggt och enkelt med underkonsulter i samma system och effektivisera administrationen. Ställ automatiskt ut leverantörsfakturor från ditt företag till konsulternas bolag baserat på samma underlag som kundfakturan. Timmarna blir i synk och när kunden betalar, får konsulten betalt.
Pay-when-paid
Helt automatiserad process för att skapa självfakturor för underkonsulter
Underkonsulterna rapporterar tid i appen eller på webben precis som du
Bättre likviditetskontroll och kontroll på bruttomarginalen
Resultat och balans i realtid
Lönehantering
Lönesystem med automatiserad lönehantering
Smidig och automatiserad lönehantering ger dig mindre administration och medarbetaren mer koll. Med automatiserade löneutbetalningar, digitala lönebesked tillgängliga redan den första varje månad, finns inga oklarheter. Följ realtidsuppdaterad lön, frånvaro, friskvård och semester i appen.
Enkel och automatiserad lönehantering
Digitala lönebesked och automatiska löneutbetalningar
Automatisk överföring av AGI till Skatteverket
Automatisk utbetalning av rapporterad utläggsersättning, traktamente eller milersättning
Stöd för pottlön, provision och rörlig lön
Projekt- & tidrapportering
Sömlös projekt- & tidrapportering
Gör tid till pengar snabbare och enklare än någonsin. Ta betalt automatiskt för arbetstimmar, fördela intäkterna, hantera ersättningsmodeller, styr projekt och följ debiteringsgraden. Allt i realtid och med en unik kalenderintegration hämtas din schemalagda tid automatiskt till din personliga vy.
Marknadens bästa tidrapporteringsupplevelse
Rapportera debiterbartid och frånvaro i samma vy
Kalenderintegration med Outlook & Google Calendar
Behörighetsstyrning som ger administrationsansvaret till rätt person
Rapportering via app eller webb
Kvitto- & utläggshantering
Kvitto- & utläggshantering som är helt automatiserad
Handla, fota, klart! Handla med företagskortet och få direkt en notis i telefonen om att fota och lämna in kvittot i appen. Köpet registreras sedan och bokförs automatiskt. Privata utlägg registreras på samma sätt. Smidigt, enkelt och med full kontroll över alla företagets utgifter.
Kleer-kortet & Eurocard ger helt automatiserad utläggshantering
Hantera alla kvitton och utlägg i mobilen
Smidig behörighetsstyrning och individuell köpgräns
Utlägg och ersättningar följer automatiskt med i lönekörningen
Helt automatiserat från köp till bokfört, i realtid
App
En app för lön & ekonomi
En app för alla. Se din dagliga to-do, attestera leverantörsfakturor direkt i appen eller tidrapportera på språng. Låt anställda och underkonsulter enkelt hantera utlägg, rapportera frånvaro eller registrera traktamente via mobilen. Gör livet mer mobilt och smidigt för dig och dina medarbetare.
Chefer, projektledare, anställda och underkonsulter använder samma app
Hantera lön, tidrapportering, frånvaro, friskvård och semester
Tydlig to-do hjälper dig att prioritera rätt
Registrera utlägg, traktamente och milersättning
Attestera leverantörsfakturor och löner
Koncerngemensamma projekt
Koncerngemensamma projekt
Allt i samma system för alla bolag i koncernen. Rapportera, fakturera och följ upp bolagsvis i samma vy. Här kan alla bolag i koncernen enkelt samarbeta och med hjälp av behörighetsstyrning kan administrationen fördelas. Keep it in the family!
Samarbeta med bolag inom koncernen och få automatiserad koncernbokföring i realtid
Attestera tid och få automatiskt fakturaunderlag för alla inblandade bolag
Rapportera tid precis som vanligt – alla i projektet rapporterar i samma system
Tid kan attesteras av projektledare, projektadministratör eller ekonomiansvarig
Enkelt att följa upp ekonomi i respektive bolag
Koncernsolidering
Automatiserad koncernkonsolidering & rapportering
Med marknadens mest automatiserade koncernkonsolidering får du en glasklar bild över hur det går för koncernen och bolagen, på drill-down-nivå. Få hjälp av koncernspecialister när du behöver och håll dig uppdaterad i realtid!
Spara oändligt med tid med automatisk konsolidering
Få full kontroll med resultat- och balansrapporter i realtid
Få ett helt team koncernspecialister inkluderat i tjänsten
Eliminera mänskliga faktorn med automatiska elimineringar
Oslagbar översikt av enskilda bolag presterar och hela koncernens siffror
Finansiering
Finansiering med stöd av automatisering
Glöm krånglig administration och krångliga processer! Med Kleer får du automatiserade finansieringstjänster integrerade direkt i din bokföring. Få fullständig överblick, spara tid och säkra bästa möjliga villkor.
Frigör kapital ur kundfordringar och förbättra likviditeten genom factoring.
Få en rambeviljad kredit baserad på dina fakturor via blockbelåning.
Se din finansieringssituation direkt i Kleer.
Allt sköts automatiskt mellan Kleer och våra partners.
Få unika erbjudanden tack vare effektiv integration.
Bokslut & deklaration
Bokslut & deklaration för företag
Få allt i en smidig lösning med Kleer! Med automatiserade processer och effektiva arbetssätt tar vårt erfarna ekonomteam hand om allt från löpande bokföring till bokslut och deklaration.
Automatisering och realtidsrapportering ger underlag för snabba och säkra bokslut.
All information samlad i ett system, oberoende av enskilda personer.
Rådgivning, löpande avstämningar och deklarationer – allt ingår.
Få regelbundna rapporter och rådgivning för att fatta välgrundade beslut.
Låt oss ta hand om administrationen så du kan fokusera på det du gör bäst.
Rapporter
Rapporter & uppföljning i realtid
Effektivisera din affärsinsikt med Kleers omfattande rapporteringsverktyg. Vårt system omvandlar automatiskt affärshändelser till detaljerade rapporter och bokföringsdata, redo att användas för strategiska beslut. Med funktioner som drill-down och anpassningsbarhet har du alltid tillgång till relevanta och pålitliga beslutsunderlag.
Direkt tillgång till färdiga resultat-, balans- och momsrapporter vid inloggning.
Skapa egna widgets och dashboards anpassade efter användarbehörighet och behov.
Rådgivning, löpande avstämningar och deklarationer – allt ingår.
Fördjupa dina analyser i BI-system och Excel via vårt öppna API och SQL Analytics.
Integrationer
Öppet API & färdiga integrationer
Vår plattform är utrustad för att stödja alla dina ekonomiska behov direkt från start. Vårt öppna API och omfattande förkonfigurerade integrationer gör det möjligt att utöka funktionaliteten genom smidiga anslutningar till externa system eller externa datakällor.
Anslut enkelt till CRM-system, factoring-tjänster och mer.
Genomför betalningar direkt inom systemet med våra bankintegrationer.
Skapa egna integrationer efter behov genom vårt öppna API.
Våra integrationer garanterar pålitlig och uppdaterad information.
Implementation
Implementation som är klar på bara 30 dagar
Kom igång snabbt och smidigt med Kleer! Med vår beprövade metod som har hjälpt över 2 000 kunder, kan vi garantera en implementering utan onödig administration eller manuellt arbete.
All din bokföringsdata flyttas säkert.
Smidig integration med dina befintliga system.
Grundlig upplärning i systemet och kontinuerlig support.
Vi ställer in de mest avancerade ekonomiprocesserna för dig.
Support & ekonomisk rådgivning
Support & ekonomisk rådgivning för företag
Förstärk ditt företags ekonomiska strategier med Kleer. Vårt avancerade ekonomisystem kombinerat med professionell support och rådgivning ger er ett robust stöd.
Ett erfaret ekonomiteam som anpassar sig efter ert företags behov.
Direkt tillgång till ekonomiska insikter för strategiska beslut.
Obegränsade samtal till era dedikerade ekonomer, allt inkluderat i tjänsten.
24 timmars svarstid för alla era frågor.
Skala upp bolaget & slimma ner din
ekonomiska administration
App & System
En app & ett system för att sköta allt som rör lön & ekonomi
Växa
Väx bolaget utan att växa ekonomiavdelningen
Gränssnitt
Se kostnader och intäkter i samma gränssnitt
Vilken löne- & ekonomitjänst
ska du välja & vad är skillnaden?
Kleer
Med ekonomisystem från Kleer ingår det här från start till en fast månadskostnad
Bokföringsprogram
Faktureringsprogram
Lönesystem
Projekt- & tidrapportering
Kvitto- & utläggshantering
Rapporterings- & uppföljningsverktyg
Automatiserad koncernkonsolidering
Självfakturering & underkonsultmodul
Obegränsat antal ekonomikonsulttimmar
Ett system & en app för allt
Andra bolag
Med system från andra leverantörer ingår det här från start till en fast månadskostnad
Bokföringsprogram
Köp till utläggsmodul
Köp till lönesystem
Köp till tidrapporteringsprogram
Köp till projektverktyg
Köp till rapporteringsverktyg
Köp till koncernkonsolideringsmodul
Köp ekonomikonsulttjänster från byrå
Skillnaden mellan en redovisningsbyrå & en ekonomitjänst från oss
Med Kleer
Med ekonomitjänst från Kleer ingår det här från start till en fast månadskostnad
Personligt team ekonomikonsulter
Lönespecialister
Koncernspecialister
Auktoriserade redovisningsekonomer
Andra bolag
Livet som ekonomiavdelning utan Kleer
Ekonom
Lönespecialist
Redovisningsbyrå
Koncernspecialist
När företaget växer, växer ofta även administrationen och ekonomiavdelningen. Fler kunder, intäkter och utgifter och mer arbete för ekonomifunktionen. Med Kleer så kan ditt företag växa utan att ekonomiavdelningen behöver göra detsamma. Ditt ekonomiteam på Kleer växer med ditt behov och all funktionalitet du behöver för att växa ditt bolag, finns redan i systemet. Du kan flexibelt skala upp och skala ned ekonomiadministrationen utifrån ditt företags behov.
Hur växer jag mitt företag utan att behöva växa ekonomiavdelningen?
Idag går det att automatisera mycket. Tekniken finns, så den eventuella begränsningen ligger snarare i dina interna processer, eller bristen på dessa. Framförallt går det att minimera alla manuella mellansteg så att din fakturering och konsulttimme till exempel snabbt kan omvandlas till kronor och ören på banken, samt att du sköter allt på ett enda ställe och endast en gång.
Vi vågar påstå att automatisering är grunden till att kunna jobba modernt och effektivt, var och när du vill. Så du kan alltså automatisera alla repetitiva, manuella mellansteg. För att lyckas automatisera i så hög grad som möjligt så måste du städa upp alla speciallösningar och skapa en standardiserad process.
Detta gör vi alltid med våra kunder i uppstarten. Vi vet nämligen att automatiserad bokföring och skalbarhet börjar just i dina processer.
Hur mycket kan jag automatisera?
Vi ersätter ekonomisystem och befintlig redovisningsbyrå eller ekonomifunktion. I snitt ersätter Kleer tre till sex andra system. Det är ofta bokföring, fakturering, lön, utlägg och tidsrapportering m.m.
Vad är det Kleer ersätter?
Kleer sköter det mesta, inklusive all löpande redovisning. Men du får själv skicka in underlag, skapa fakturor och godkänna saker löpande.
Vad behöver jag göra själv om jag använder Kleer?
Idag erbjuder vi vår ekonomitjänst som en helhetslösning. Vi tror starkt på kombinationen system och människa. Det innebär att att vi automatiserar så mycket som möjligt via systemet och det som systemet inte hanterar åt dig har du vårt vassa ekonomiteam till.
Kan jag bara nyttja ekonomisystemet och inte ekonomiteamet?
Du kommer att kunna lägga mer tid på uppföljning, analys, prognostisering samt strategi när det manuella arbetet försvinner och bokföringen blir ett verktyg istället för ett nödvändigt ont. Du frigör tid som du kan lägga på betydligt mer värdeskapande arbete framöver.
Hur förändras arbetet för mig som är CFO?
Eftersom Kleer ersätter alla manuella mellansteg som en ekonomiskassistent vanligen gör, det vill säga allt pappersarbete, fakturering från tidsredovisningen, bokföring av skickade fakturor, avstämningar mot banken och så vidare så kommer ni att frigöra en hel del tid.
Här har ni då en enorm möjlighet att låta medarbetarna på ekonomi lägga mer tid på analys och trender istället för repetitiva och manuella uppgifter. Fokus skiftar alltså från manuell bokföring till kontrollerande och analys av data för att utveckla verksamheten.
Hur påverkar Kleer min personal och mitt framtida kompetensbehov?
Kleer är huvudsakligen till för dig som driver ett tjänstebolag, i form av SaaS- och konsultbolag, med 5-500 anställda. Kleer stödjer främst aktiebolag men också ideella och ekonomiska föreningar. Kleer stödjer inte enskildfirma.
Vilka typer av kunder arbetar Kleer med?
Kleer har en prismodell som bygger på transaktioner och inte på antal användare. Startkostnaden ligger på cirka 7500 kronor i månaden för en litet och relativt okomplicerat tjänstebolag men varierar beroende på era transaktioner. Priset sätts individuellt för ditt bolag och prismodellen byggs på transaktioner och inte på antal användare.
Viktigt att poängtera är att Kleer ofta medför stora besparing i både tid och pengar då vi i snitt ersätter tre till sex andra system samt befintlig redovisningsbyrå eller ekonomifunktion.
Hur mycket kostar det att vara kund till Kleer?
För att förstå vad vinsten med Kleer skulle kunna vara måste du ha full koll på vad arbetet ni gör idag faktiskt kostar. Och ja, det kan även kostnaden för er interna tid. Du ska alltså jämföra den totala kostnaden du har idag i form av:
– Egen personal (timkostnaden)
– Licenser för olika system ni har (ekonomi, lön, utlägg, tidsrapportering etc.)
– Eventuellt externt stöd (konsultstöd ni har idag)
Så din totala kostnad är en kombination av paletten med system ni använder idag och konsultkostnader kopplade till detta samt som ni själva lägger på manuell administration. Och den sistnämnda är det som många missar och det kan röra sig om många interna timmar. I snitt ersätter Kleer 3 till sex andra system. Det är ofta bokföring, fakturering, lön, utlägg och tidsrapportering. Dessa system har vanligen separata licenskostnader och många har även behov av externa konsulter här, exempelvis lönekonsulter eller redovisningskonsulter. Slå ihop alla dessa kostnader plus den tid ni själva lägger internt för att ha korrekta data att jämföra med.
Vill du ha en beräkning på just DITT pris? Kontakta oss så återkopplar vi till dig.
Hur mycket pengar sparar jag genom att vara kund till Kleer?
I princip allt ingår när du blir kund hos Kleer.
Vad ingår i priset om jag blir kund hos Kleer?
Kleer erbjuder en offert med ett fast pris som gäller i ett år. Priset beräknas utifrån antalet anställda, leverantörsfakturor och kundfakturor och eventuella tilläggstjänster. Sedan görs en uppdatering av offerten med ett nytt pris, baserat på den förväntade mängd support ni behöver och antalet transaktioner som ni förväntas genomföra.
Hur tar Kleer betalt?
Ja, implementeringen av Kleer medför en startkostnad som anpassas efter varje kunds specifika förutsättningar.
Har Kleer någon startkostnad?
Ja, vi har en månads uppsägningstid. När ni träder ur får ni all information om bolaget pả ett USB-minne och alla pärmar med fakturor som har arkiverats.
Har Kleer någon bindningstid?
Ja, vi erbjuder alltid potentiella kunder möjligheten att testa systemet.
Erbjuder Kleer demo?
Ja, med Kleer får du ett helt team av implementeringsspecialister som tar hand om hela processen när du byter till oss. Detta inkluderar flytt av all din bokföringsdata, integration mot dina system, upplärning och utbildning i systemet samt uppsättning av marknadens mest automatiserade ekonomiprocesser.
Får jag hjälp att byta till Kleer?
Boka en demo
Kom igång med Kleer
Över 2000 bolag har redan hoppat på framtidens sätt att driva företag. Är det din tur nu?