Billecta – automatiserat flöde för kravhantering
Påminnelser och krav behövs ibland för att ni ska få betalt. Via vår integration med Billecta kan ett automatiserat flöde från påminnelse, via krav, inkasso och slutligen vidare till kronofogden sättas upp. Påminnelsehanteringen sköts från Kleer och därefter tar Billecta vid.
- Minskad administration
- Automatisk påminnelse- och kravhantering
- Räntan tillfaller dig som kund
För vem?
Tjänsten passar alla kunder som vill ha en mer effektiv och automatiserad funktion för påminnelse- och kravhantering.
Hur fungerar det?
I Kleer kan ni sätta upp automatiserade regler för:
- När, samt hur många gånger och för vilka belopp ni vill påminna era kunder
- När och för vilka belopp ni vill skicka vidare till kravhantering.
- Kravhanteringen sköts av vår partner Billecta.
Läs mer om hur påminnelser och kravhantering fungerar i Kleer här.
Läs mer om tjänsten, hos Billecta här.
Vem ansvarar för integrationen?
Kleer ansvarar för att integrationen fungerar fullt ut.
Så kommer du igång
Kleer kund: Kontakta din konsult så får du hjälp att starta upp med rätt förutsättningar för din verksamhet.
Inte Kleer kund? Kontakta oss här så återkopplar vi till dig inom kort.
Vill ni bli partner till oss?
Boka en demo
Kom igång med Kleer
Över 2000 bolag har redan hoppat på framtidens sätt att driva företag. Är det din tur nu?