Det här är fjärde delen i vår Roadmap för automatisering av redovisning och ekonomiprocesser.
Vi har här valt att lyfta fram hur en implementering kan gå till, vad ni behöver förbereda och vilken hjälp ni kan få.
Beroende på hur stor verksamhet ni bedriver så kräver implementeringen olika mycket av er som företag. Däremot har alla gemensamt att det krävs en omställning och att nya strukturer kommer på plats. Det brukar dessutom vara en stor fördel oavsett vilken leverantör ni väljer om ni har kontroll över det som behövs från början.
Vi beskriver framförallt fyra övergripande steg som är bra att ha koll på om ni tar hjälp av ett externt implementeringsteam men som är minst lika viktiga om ni själva ska sköta en implementering i ett system med hög automatiseringsgrad.
I del 4 av vår roadmap får du konkreta tips på vad som är bra att känna till när ni:
- förbereder implementering av automatiserade processer
- sätter upp processer med fokus på automatisering
- går live med er nya uppsättning
- stämmer av och träffar externa redovisningskonsulter (vid outsourcing).
Om du vill komma igång snabbt kan det underlätta att först stämma av med någon av oss.
Kontakta oss direkt så tar vi ett första samtal kring ditt företag och vad som är möjligt med PE Accounting.