Nu byter PE Accounting namn till Kleer

  Med Kleer får du en helhetslösning som kombinerar smart teknik och personlig service med branschexpertis – allt till ett fast pris. Andra kallar det FaaSFinance as a Service. Vi kallar det den hållbara vägen för tillväxt. Upptäck Kleer här bygger vi inte bara verktyg för nutiden, utan skapar lösningar som formar framtiden.   

I FaaS med Kleer – så beskriver vår VD Kleer

Se filmen med vår VD, Pontus Björnsson, om vårt namnbyte och nya produktkategori Finance-as-a-Service (FaaS).

We’re Kleer and we’re here

Vi byter namn till Kleer för att tydligare spegla vårt syfte: att skapa tillväxt genom finansiell klarhet. PE Accounting blev helt enkelt för smalt för oss. ”Accounting” för tankarna till traditionell redovisning – och det vi erbjuder är ju så mycket mer? Vår vision har alltid varit att göra ekonomihantering enklare och mer effektiv för våra kunder – och nu tar vi nästa steg.

Namnbytet markerar starten på en ny era – en era där vi leder revolutionen för att göra Finance as a Service till den nya standarden för hur företag hanterar ekonomi, lön och tillväxt. Med ledande teknik, branschexpertis och finansiell klarhet, frigör vi kraften att växa hållbart och vägen till finansiell klarhet.  

Varför byter vi namn?

A Kleerer story

Vissa företag föds ur passion, andra ur ren frustration – för oss var det definitivt det senare. Kleer (tidigare PE Accounting) grundades 2010 med en tydlig vision – att revolutionera ekonomi- och lönebranschen genom att erbjuda en effektiv lösning för ekonomi- och lönehantering med högsta möjliga automationsgrad, där ett vasst team ekonomer ingick till en fast månadskostnad. Syftet var att ge entreprenörer, företagsledare och ekonomichefer full kontroll över sin ekonomi och de beslutsunderlag de behöver, i realtid.  


Idag kan vi stolt berätta att vi erbjuder marknadens mest avancerade och automatiserade ekonomi- och lönesystem. Men vår resa slutar inte här. 

Vi fortsätter vara både frustrerade och förbannade! Ekonomihantering har länge varit en krånglig, komplex och tidskrävande del av företagslivet – och det vill vi ändra på.  

 

Vi vill leda rörelsen mot en framtid där ekonomifunktionen inte bara är effektiv, utan blir en styrverktyget för företagets fulla potential. Genom att ge entreprenörer och ekonomichefer en flexibel lösning med Finance-as-a-Service, bygger vi nu ett nytt typ av företag – ett företag som är rustade med ledande teknik, har total finansiell klarhet, och som kan fokusera på lönsamhet och tillväxt utan onödig komplexitet.

 

Vår vision är nu lika klar som vårt namn: att skapa finansiell klarhet som driver hållbar tillväxt.

Hur ser framtiden ut för oss?

Kleer först i Sverige med FaaS

Vi har aldrig passat in i de traditionella kategorierna, därför introducerar vi nu en ny produktkategori på den svenska marknaden – Finance-as-a-Service (FaaS).  

 

Då vi varken säljer lösa moduler för ekonomi- och lönehantering eller debiterar löpande redovisning per timme, tror istället på kraften i ett helhetserbjudande. Kombinationen av ett smart molnbaserat system med tjänst och branschexpertis, allt till ett fast pris.

Finance-as-a-Service är ekonomihantering på abonnemang. En helhetslösning som ger företag möjligheten att växa smartare och snabbare genom att ge dem tillgång till ledande verktyg och teknik, ekonomisk rådgivning och branschexpertis – till ett fast pris. Lösningen reducerar komplexiteten i intern ekonomi- och lönehantering radikalt, samtidigt som den ekonomiska insikten ökar i hela företaget.

 

Med FaaS kan företag fokusera på det som verkligen gör skillnad i kärnverksamheten. Genom smidiga och effektiva arbetsflöden, automatiserade processer och realtidsdata får de total ekonomisk kontroll, finansiell klarhet och möjligheten att fatta snabbare, välinformerade beslut – utan att behöva bygga en egen omfattande infrastruktur. 

 

Välkommen till framtidens sätt att driva bolag med tillväxt! 

Vad är Finance-as-a-Service (FaaS)?

Vad gör Kleer unikt?

  Det som gör oss unika är att vi inte bara är leverantörer av både ett system och en tjänst – det som skiljer oss från andra är att vi är branschfokuserade och har utvecklat ett eget ekonomi- och lönesystem som vi själva arbetar i varje dag – för våra kunder. Våra processer är framtagna för att passa just din bransch och dina ekonomiska flöden.    Det innebär att vi alltid har dig som kund och dina framtida behov i fokus när vi utvecklar och förbättrar våra lösningar. Vår teknik utvecklas helt enkelt med dig i åtanke.   

Allt-i-ett-lösning

 

Ett ekonomi- och lönesystem med integrerade konsulttjänster. All kunskap, alla processer under ett tak.

Branschexpertis

 

Vår expertis och erfarenhet, och vara system och processer är grundade i branscherna vi arbetar inom.

Ett aktivt system

 

Ett aktivt ekonomi- och lönesystem, byggt för hela bolaget. Processer i realtid möjliggör transparens och kontroll

Snabb implementering med låg risk

 

Vart in-house team implementerar ett centralt system för alla ekonomifunktioner på 1-2 månader.

Fast pris

 

Kostnadstransparens och budgetkontroll med en prismodell baserad på fast månadspris, inte timpris.

Vad ligger bakom Kleers
visuella identitet?

  I en bransch som ofta präglas av blå toner och traditionella uttryck vågar vi sticka ut. Med en djup, välkomnande gul och en djärv, vibrerande rosa som signaturfärger visar vi att vi inte är rädda för att utmana normer. Pilspetsarna i logotypen symboliserar klarhet och framåtanda, likt en kompass för företag som vill navigera mot tillväxt utan onödig komplexitet.    Vår design speglar vår strävan att göra ekonomihantering tydlig, enkel och tillväxtfokuserad. Pilarna i vårt grafiska uttryck pekar mot framtiden, som en påminnelse om att vi, tillsammans med våra kunder, går mot en ny era av finansiell klarhet och tillväxt.  

Praktisk information till dig som är kund

När du och dina medarbetare loggar in på morgonen den 27 november kommer ni att komma till Kleer. Om du har problem med inloggningen kontakta support@kleer.se, eller ring +46 8 400 260 40.

Officiellt sker namnbytet natten till den 27 november. Vid midnatt blir PE Accounting till Kleer, även utåt. Men rent praktiskt kommer bytet ske löpande från 17:00 den 26 november fram till morgonen den 27 november.

 

Systemet kommer att släppas på kvällen den 26 november. Så användare och kunder som loggar in på kvällen kommer att mötas av Kleer.

Exakt när byter vi namn?

Vår nya identitet påverkar inte den kvalitet och support du alltid har fått från oss. Vi fortsätter att erbjuda marknadens mest automatiserade ekonomi- och lönesystem, men nu med ett ännu större fokus på att driva din tillväxt.  

När det gäller systemet innebär en namnändring och ny grafisk profil en del förändringar.   Men det är ingenting som kräver någon omedelbar hantering från din sida. Läs om de tydligaste förändringarna nedan.

Vad behöver jag göra?

Från den 27:e november hu hittar du systemet här: my.kleer.se

 

Du kommer att logga med dina vanliga uppgifter.

 

Den gamla adressen my.accounting.pe kommer fungera parallellt.

Hur fungerar inloggningen i systemen?

Den 27 november byts url och in- och utgående mailadresser till systemet. De gamla webb- och mailadresser kommer fungera parallellt. Du hittar dina nya mailadresser för fakturor, kvitton och kontakt med ditt team under den nya supportmenyn (telefonluren) i sidhuvudet i Kleer-systemet.

Ny adress till systemet: my.kleer.se

 

Teknisk support: support@kleer.se

Vad händer med systemmail och URL:er?

Från och med 27 november ska leverantörsfakturor skickas till våra kunders nya adresser: kundnamn@invoice.kleer.se. Se just din e-postadress under supportmenyn (telefonluren) i sidhuvudet i systemet.

 

Den gamla adressen kommer fungera parallellt, men börja gärna kommunicera ut er nya adress till era leverantörer.

Vad händer med leverantörsfakturor?

Appen kommer också att uppdateras med ny design den 27 november. Den fortsätter heta “PE” under en kort övergångsperiod, för att sedan byta till “Kleer” om cirka två veckor. 

Hur uppdateras appen?

Avsändaradressen på kundfakturor som skickas från systemet kommer inte ändras i samband med namnbytet.

Påverkas våra kundfakturor?

Vi kommer inte ändra några API:er just nu. Det är ett arbete som görs successivt men när det blir aktuellt längre fram kommer vi informera om det i god tid, och ha en dialog om detta för att säkerställa en smidig övergång.

Kommer namnbytet påverka API:er?