Våra priser
Skala smart med vår prismodell
Gå från fem till femhundra anställda, utan att behöva byta system eller anställa mer personal på ekonomiavdelningen. Med marknadens mest automatiserade ekonomi- och lönesystem – där expertis ingår – får du allt du behöver till en förutsägbar, fast månadskostnad. Vår skalbara prismodell blir mer kostnadseffektiv ju större ditt företag blir.

Systemet
Med vårt ekonomisystem så får du tillgång till samtliga av dessa moduler.
Bokföring
Företagskort
Integration med bank
Fakturering
Realtidsrapporter
Projekt- & tidrapportering
Fakturahantering
Kvitto- & utläggshantering
Mobilapp
Koncernkonsolidering
Konsulttjänst
Ett eget team som hanterar allt löpande arbete.
Teamet består av
Teamet hjälper er med
Tillval
Ekonomikonsulter
Löpande administrativt arbete
Hållbarhetsredovisning
Implementeringsansvarig
Månadsbokslut
Årsbokslut
Lönespecialist vid behov
Ekonomisk rådgivare
Koncernspecialist vid behov
Teknisk support
Start-up
För dig med ett operativt bolag i Sverige, upp till 5 anställda och en omsättning på upp till 8 MSEK.
Från pris
5000 kr
/mån i 12 mån
Scale-up
För bolag med upp till 20 anställda och en omsättning på upp till 30 MSEK.
Från pris
10 000 kr
/mån i 12 mån
SME +
För företag med upp till 1 000 anställda och behov av anpassade lösningar erbjuder vi en skalbar modell där kostnadseffektiviteten ökar i takt med att företaget växer. Ju fler anställda, desto mer prisvärd blir vår lösning.
Jämför inte äpplen och päron
Med vår Finance-as-a-Service-lösning får du både system och konsulttjänst i ett och samma abonnemang. Till skillnad från leverantörer som enbart säljer system – där du själv måste hantera bokföring och administration eller anlita en redovisningsbyrå – tar vi hand om allt. Mindre krångel, färre mellanhänder och mer tid att fokusera på det som verkligen driver din affär och lönsamhet

Allt-i-ett-lösning
Branschexpertis
Ett aktivt system
Snabb implementering
Fast pris
När våra kunder får säga sitt
”Många bolag tänker att de sparar pengar genom att låta en av grundarna sköta ekonomin. Men sanningen är att det är tvärtom. Administration tar tid från tillväxt – och dessutom sköter en specialist det både snabbare och bättre.”
– Ola Lindewald, VD på Clira
Vi ersätter ekonomisystem och befintlig redovisningsbyrå eller ekonomifunktion. I snitt ersätter Kleer tre till sex andra system. Det är ofta bokföring, fakturering, lön, utlägg och tidsrapportering m.m.
Vad är det Kleer ersätter?
Kleer sköter det mesta, inklusive all löpande redovisning. Men du får själv skicka in underlag, skapa fakturor och godkänna saker löpande.
Vad behöver jag göra själv om jag använder Kleer?
Eftersom Kleer ersätter alla manuella mellansteg som en ekonomiskassistent vanligen gör, det vill säga allt pappersarbete, fakturering från tidsredovisningen, bokföring av skickade fakturor, avstämningar mot banken och så vidare så kommer ni att frigöra en hel del tid.
Här har ni då en enorm möjlighet att låta medarbetarna på ekonomi lägga mer tid på analys och trender istället för repetitiva och manuella uppgifter. Fokus skiftar alltså från manuell bokföring till kontrollerande och analys av data för att utveckla verksamheten.
Hur påverkar Kleer min personal och mitt framtida kompetensbehov?
Kleer har en prismodell som bygger på transaktioner och inte på antal användare. Startkostnaden ligger på cirka 7500 kronor i månaden för en litet och relativt okomplicerat tjänstebolag men varierar beroende på era transaktioner. Priset sätts individuellt för ditt bolag och prismodellen byggs på transaktioner och inte på antal användare.
Viktigt att poängtera är att Kleer ofta medför stora besparing i både tid och pengar då vi i snitt ersätter tre till sex andra system samt befintlig redovisningsbyrå eller ekonomifunktion.
Hur mycket kostar det att vara kund till Kleer?
I princip allt ingår när du blir kund hos Kleer.
Vad ingår i priset om jag blir kund hos Kleer?
För att förstå vad vinsten med Kleer skulle kunna vara måste du ha full koll på vad arbetet ni gör idag faktiskt kostar. Och ja, det kan även kostnaden för er interna tid. Du ska alltså jämföra den totala kostnaden du har idag i form av:
– Egen personal (timkostnaden)
– Licenser för olika system ni har (ekonomi, lön, utlägg, tidsrapportering etc.)
– Eventuellt externt stöd (konsultstöd ni har idag)
Så din totala kostnad är en kombination av paletten med system ni använder idag och konsultkostnader kopplade till detta samt som ni själva lägger på manuell administration. Och den sistnämnda är det som många missar och det kan röra sig om många interna timmar. I snitt ersätter Kleer 3 till sex andra system. Det är ofta bokföring, fakturering, lön, utlägg och tidsrapportering. Dessa system har vanligen separata licenskostnader och många har även behov av externa konsulter här, exempelvis lönekonsulter eller redovisningskonsulter. Slå ihop alla dessa kostnader plus den tid ni själva lägger internt för att ha korrekta data att jämföra med.
Vill du ha en beräkning på just DITT pris? Kontakta oss så återkopplar vi till dig.
Hur mycket pengar sparar jag genom att vara kund till Kleer?
Kleer erbjuder en offert med ett fast pris som gäller i ett år. Priset beräknas utifrån antalet anställda, leverantörsfakturor och kundfakturor och eventuella tilläggstjänster. Sedan görs en uppdatering av offerten med ett nytt pris, baserat på den förväntade mängd support ni behöver och antalet transaktioner som ni förväntas genomföra.
Hur tar Kleer betalt?
Ja, implementeringen av Kleer medför en startkostnad som anpassas efter varje kunds specifika förutsättningar.
Har Kleer någon startkostnad?
Ja, vi har en månads uppsägningstid. När ni träder ur får ni all information om bolaget pả ett USB-minne och alla pärmar med fakturor som har arkiverats.
Har Kleer någon bindningstid?
Ja, med Kleer får du ett helt team av implementeringsspecialister som tar hand om hela processen när du byter till oss. Detta inkluderar flytt av all din bokföringsdata, integration mot dina system, upplärning och utbildning i systemet samt uppsättning av marknadens mest automatiserade ekonomiprocesser.