Koncerngemensamma projekt
Smidigaste sättet att arbeta i koncerngemensamma projekt
Allt i samma system för koncerngemensamma projekt. Fakturera från ett bolag och få lön i ett annat. Rapportera tid i gemensamma projekt med medlemmar från olika bolag. Få mindre administrativa processer och nyttja hela koncernens resurser. Helt sömlöst!
Arbeta i projekt med bolag inom koncernen och få automatiserad koncernbokföring i realtid
Attestera tid och få automatiskt fakturaunderlag för alla inblandade bolag
Allt i samma system, oavsett bolag! Skapa projekt, rapportera tid, attestera tid, fakturera och följa upp projekt inom koncernen
Med Kleer får du tillgång till
Klicka dig vidare för att läsa mer om varje enskild funktion.
Arbeta sömlöst bolagsöverskridande inom koncernen
Ta hjälp av personal från hela koncernen i kundprojekt. Rapportera, fakturera och följ upp bolagsvis i samma system. Här är projektmodellen där alla bolag i koncernen enkelt kan samarbeta och med hjälp av behörighetsstyrning kan administrationen fördelas. Keep it in the family!
✓ Attesterad tid blir fakturaunderlag i alla inblandade bolag
✓ Uppföljning på alla timmar finns i bolaget som fakturerar slutkund
✓ Enkelt att följa upp projektmedlemmarnas presentation och ekonomi i respektive bolag
Spara tid med automatiserad projektfakturering
Rätt intäkt, till rätt bolag och rätt lön, till rätt projektanställd. Automatiserad projektfakturering gör att koncernbolag automatiskt kan fakturera timmar, reseräkningar och utlägg. Få full kontroll då alla transaktioner bokförs automatiskt i både huvudboken och kundreskontran.
Daniel Saraste, Produktchef Kleer
Inga fler concern’s för dig med koncerngemensamma projekt
Rapportera tid i ett koncernprojekt och använd medlemmar från alla bolag i koncernen. Projektmedlemmar, projektadministratörer, projektledare och ekonomiansvarig arbetar alla i system och har funktioner anpassade för respektive roll.
✓ Lägg till medlemmar & projektledare från andra bolag i samma projekt
✓ Rapportera tid precis som vanligt – alla i projektet rapporterar i samma system
✓ Tid kan attesteras av projektledare, projektadministratör eller ekonomiansvarig
Enklaste sättet att samarbeta inom koncernen
Projekt med medlemmar från andra koncernbolag? Nu kan alla administrera projektet på ett och samma ställe. Underlaget hämtas och faktureras efter attest, automatiskt.
✓ Tydlig projektuppföljning – Alla medarbetare har tillgång till sin projekthistorik, samtidigt som projektledarna kan se, administrera och följa upp sina egna projekt.
✓ Särskilda behörigheter – Har du underkonsulter som behöver tidrapportera? Ge dem särskild behörighet vilket tillåter dem att logga in i systemet och registrera tid i de enskilda projekt som är relevanta för just dem. Du har även möjligheter att automatisera självfakturering för att underlätta ytterligare.
✓ Rätt behörigheter till rätt person – Behörighetsstyrningen gör att du kan överlåta administrationsansvaret till rätt person, oavsett om det är en chef, projektledare eller intern projektadministratör. Historiken följer med varje transaktion, vilket gör att du kan se vem som gjort vad, och vid vilken tidpunkt.
Flexibel projekthantering för löpande- och fastprisprojekt
Hantera både löpande och fastprisprojekt enkelt i systemet och få tydlig insyn i projektets lönsamhet. Lägg upp interna projekt eller aktiviteter för att även underlätta uppföljningen av tidrapporteringen.
Flexibel projektstyrning
Styr behörigheten i respektive projekt baserat på antingen aktiviteter, priser eller medlemmar. Prissättningen i systemet är flexibel och kan utgå från produkt, aktivitet eller projektmedlem, eller varför inte en kombination av dem?
Se interna kostnader direkt!
Lägg in timkostnad per anställd och aktivitet, följ upp projekt i realtid och se den interna kostnaden per konsult, direkt.
Automatisk intäktsfördelning
Reglera per medarbetare hur mycket av intäkterna som ska gå till just den och hur mycket som ska gå till bolaget. Du kan också justera per medarbetare, aktivitet eller projekt. Perfekt!
Boka demo
Vill du veta mer?
Vi är riktigt bra på att hjälpa tjänsteföretag med fler än 5 anställda och uppåt och har fler än 2 000 kunder och 20 000 användare. Fyll i formuläret så hör vi av oss inom kort för ett första samtal.
Är du redan kund hos Kleer och har frågor? Kontakta då din ekonomiansvariga på företaget i första hand, eller din kontaktperson på Kleer i andra hand som hjälper dig med din fråga.
För att vi ska kunna kontakta dig utifrån din förfrågan behöver vi dina uppgifter. Du har rätt till att få veta vilka uppgifter vi lagrar om dig, du har även rätt att begära att vi raderar dina uppgifter. Läs mer om det i vår Integritetspolicy.